Projektek
EFOP-3.1.10-17-2017-00034
Kedvezményezett neve: Kaposvári Szakképzési Centrum
Projekt címe: Továbbtanulást erősítő kezdeményezések a Kaposvári SZC Nagyatádi Szakképző Iskolában
A szerződött támogatás összege: 29 759 923 Ft
Támogatás mértéke: 100 %
A projekt tényleges befejezése: 2020. december 30.
Projekt azonosító száma: EFOP-3.1.10-17-2017-00034
A projekt tartalmának a bemutatása: A projekt megvalósítási időszakában eszközbeszerzés valósult meg a pályázat finanszírozásában, projektorokat, laptopokat és tanulói asztalokat vásároltunk. Az asztalokkal egy tanterem került berendezésre, ahol tanulóbarát környezetben tudtuk lebonyolítani a fejlesztő foglalkozásokat, mentorlásokat. A szép, modern környezet motiváló hatása érvényesült a tanulócsoportra. A projektorok segítségével a foglalkozásokon tudunk számítógépet használni, így a tanulók érdeklődését könnyebb felkelteni és fenntartani, továbbá a digitális kompetencia fejlesztése is megvalósul. Idegennyelv könyvek beszerzésére is sor került, ezzel segítve az idegen nyelvi fejlesztő foglalkozások tevékenységét. A szótárak, munkáltató nyelvkönyvek segítették az idegennyelvi kompetenciák fejlesztését.
A projektben résztvevő pedagógusok 30 órás továbbképzésen vehettek részt, ami segítette a programban való közreműködésüket, a sikeres megvalósítást.
A pályázatban részt vevő tanulók közismereti tantárgyi fejlesztő foglalkozásokon, idegen nyelvi fejlesztéseken és mentorálási tevékenységben vettek részt.
A diákok számára rendezvények szervezése történt, amelyek célja a közösség formálás, a kapcsolatépítés segítése külső szereplők bevonásával. Külső előadók meghívására került sor, hogy pozitív példaként állhassanak a diákok előtt. A szülők bevonásával megvalósuló rendezvények a kerékpártúra, sportnap és gasztronómiai nap volt, melyek célja a szülők bevonása a gyermekük iskolán belül végzett közösségi tevékenységébe, a továbbtanulási lehetőség megismertetése, a gyermekük jövőjének megalapozásában a tanulás fontosságának megerősítése.
Kirándulások, sétahajózás és színházlátogatás is megvalósult a projektbe bevont célcsoporttagok számára, ahol felejthetetlen élményeket szereztek. továbbá a projektelemek remek
Lehetőséget kaptak a diákok felsőoktatási intézmények meglátogatásra, így a Kaposvári Egyetemre és a Pannon Egyetemre (Nagykanizsára) utaztak el, ahol közvetlen tapasztalatot szerezhettek az egyetemen folyó képzésekről, a hallgatói életről.
A projekt átfogó célja: A projekt alapvető célja elsősorban a középfokú végzettséget megszerző hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számának és arányának növelése, továbbá a felsőoktatásba vezető út megerősítése, mely hozzájárul a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentéséhez, a hátrányos helyzetű tanulók végzettségi szintjének növeléséhez, a felsőfokú, vagy annak megfelelő végzettséggel rendelkezők arányának növeléséhez, valamint az EFOP célkitűzéseinek teljesüléséhez.
A projekt konkrét célja:
-
Cél, hogy növelje a hátrányos helyzetűek arányát a középfokú végzettséggel rendelkezők körében annak érdekében, hogy megerősítse a felsőoktatásba vezető utat, amely hozzájárul a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentéséhez.
-
A befogadó intézményi légkör kialakítása, a befogadást segítő esélyteremtő tanulásszervezés alkalmazásának támogatása, a hátrányos helyzetű tanulók tanulási útjának, személyiségfejlődésének nyomonkövetése.
-
A szülőkkel való partneri együttműködés kialakítása.
-
A konstrukció tevékenységeinek eredményeképpen megvalósulnak az egyéni tanulói igényekre reagáló, befogadó szemléletű, esélyteremtő pedagógiai programok, melyek képesek csökkenteni a bevont tanulók esetében a végzettség nélküli iskolaelhagyás kockázatát, hozzájárulni a középfokú végzettség megszerzéséhez, megerősíteni a felsőfokú intézményekbe való továbblépést.
Célcsoport:
Hátrányos helyzetű, rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő tanulók 15 éves kortól (szakgimnázium, szakközépiskola tanulói, valamint kollégiumi jogviszonnyal rendelkező tanulók), valamint a program keretében a célcsoporttal foglalkozó pedagógusok, mentorok, (szükség szerinti) szakemberek, a bevont tanulók szülei.
Várható eredmények:
- 80% azoknak a bevont tanulóknak az aránya, akiknek tanulmányi eredménye az alábbiak szerint alakul a megelőző tanévi eredményhez képest a továbbtanulásban kulcsfontosságú tantárgyak körében (magyar nyelv, magyar irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv és egy választott természettudományos tantárgy).
2,00-3,00 közötti kiinduló átlag esetén: 2 tantárgyból 1-1 érdemjegynyi javulás
3,01-4,00 közötti kiinduló átlag esetén: 1 tantárgyból 1 érdemjegynyi javulás
4,01 től: az eredmény megtartása.
Az eredmény elérésének vizsgálta minden tanév végén (2017/2018. 2018/2019. 2019/2020.)
- 80% azon projektbe bevont tanulók aránya, akik évfolyamismétlés nélkül haladnak tovább.